fredag, augusti 09, 2013

Jag är inte redo!

Nu kommer det igen. Hösten är på väg. Ångesten är här. Jag vill ha mer sommar. Tyvärr verkar det som att de varma fina sommardagarna är slut. Resten av augusti kommer temperaturen ligga på 16-19 grader. Jag är inte redo! Jag vill inte ha höst än. Sommaren har gått alldeles för fort. Jag vill göra allt om igen. Börja om från juni. Hatar att det blir så här varje år. Har ångest inför kylan som kommer. Alla kläder som ska fixas. Ångest inför vintern och all snö. Och vintern är så lång. Går inte alls lika fort som sommaren. Jag vill iallafall ha mer sol och värme. Har sommarkläder som jag inte ens hunnit ha på mig. Bara lite till. Vi kunde ha hunnit bada en gång till. Snälla... Jag är inte redo... Skit också :/ Ångest med stort Å...

1 kommentar:

Anonym sa...

Precis så tänkte jag också - kunde badat en gång till. Å sommarkläderna, köpte ny kjol bland annat men har inte hunnit använda allt i garderoben. Känns alltid lite vemodigt när hösten kommer... Brukar tänka att hösten är ju mysig men så blir man bara lurad med trötta morgonar, för korta nätter och mörkret som kommer innan det hunnit bli kväll. Kramar.