fredag, mars 20, 2015

Solförmörkelse

85 procentig solförmörkelse :) Det var länge sedan jag såg ett. På den tiden var det okej att titta genom färgat glas. Nu vet man bättre. Solen tittade fram en stund här. Vid 11 när det var som mest förmörkat syntes solen. Jag tittade med solglasögon på mig för det var verkligen bara lite som syntes genom molnen. Jag följde även livesändning på nätet. De sa att man kunde titta som vanligt när det var så molnigt. Nja. Det var nog dumt sagt. Jag tittade ca 4-5 sekunder. Såg bort. Tittade 4-5 sekunder igen med solglasögon på och har haft ont i vänster öga sedan dess... Smart Taru :\

Hade velat se mer norrsken. Ångrar att jag inte väckte barnen så att de fick se. Jag var naiv och trodde att det skulle synas alla dagar som de pratade om. Även inatt. Kunde det inte ha klaffat så att solstormen blev inatt när det är helg ;) Missade nog själv det mest spektakulära. Det kom så plötsligt. Läste om det i en grupp som jag är med i på facebook vid tolvtiden på natten. Hann inte förbereda mig.T ex vet jag nu att det finns appar som förutspår norrsken :)

Inga kommentarer: