onsdag, december 08, 2010

Blääh! Nu ger jag upp...

"Pappa har lovat att jobba i mellandagarna. Dina bröder hinner inte till er innan julafton. Så här blev det nu" sa mamma när hon ringde idag. Så jag ger upp. Mer värd än så är man tydligen inte.

Pappa ville inte ta delad semester när N föddes för att kunna vara här med mamma. Det var viktigare med fem veckor semester i streck.

Mina föräldrar var inte med på Ns dop! Mina egna föräldrar. För att mamma inte orkade vara bland folk. Missade sitt barnbarns dop. Tur att de är gudföräldrar till V, annars hade de nog inte kommit då heller...

De kom inte när V fyllde 7 år i februari pga vinterväglaget. Vadå, vi hade samma när vi körde till dem i julas!

Jag börjar bli rejält trött på det här. Orkar inte bry mig längre. Nu får de faktiskt anstränga sig och komma till oss. Jag lär inte åka till dem i första taget...

Att små saker kan bli så krångliga :-/

Inga kommentarer: