tisdag, december 07, 2010

Sannerligen julstök

Då har man fixat och pyntat här hemma. Bara julgranen kvar. Antar att vi tar fram den på söndag. Julklapparna till barnen är köpta, så det är klart. Det som är riktigt jobbig julstök är det här med vem man ska fira med. Jag menar, hur krångligt är det för mina föräldrar att komma till oss och fira jul. Brorsorna firar alltid jul hos dem och om de inte kan komma till oss stannar mina föräldrar hemma. Suck... Förra året skulle de kommmit till oss, men det slutade med att vi åkte dit. I år ska vi INTE åka iväg. Vi ska fira hemma. Det här är femte julen sedan vi flyttade och vi har bara firat jul hemma ett år, 2006. Fick sms från mamma där hon undrade om vi kan komma dit istället, men jag svarade att nej, det gör vi inte. Orkar inte bry mig längre. Krångligare familj får man leta efter. Kanske blir det bara vi fyra som firar jul här hemma. Jag är uppvuxen med enbart familjen på julafton. Det har aldrig funnits några andra med. Det funkade alldeles utmärkt för min del. Antar att det är för barnens skull som vi är flera som firar tillsammans.

Så vi får väl se när det här julstöket är över... Just nu är jag bara så less :-b

Det här med en om dan, la jag ner då jag uppdaterar bloggen sporadiskt. Orkar inte engagera mig varje dag. Pendlar just nu mellan trötthet och pigghet. Orkar jag göra mer en dag är jag helt däckad nästa. Det som står på schemat nu fram till jul är julbak. Ska bl a göra karelska piroger själv för första gången. Obligatoriska pepparkaksbakandet blir nog i helgen. Sen måste det väl bli lite julgodis och sånt :-) Och absolut finska julstjärnor. Fast med hallonsylt, för jag tycker katrinplommon är bläääh :-) Bara två veckor kvar. Snart är allt överstökat och ett nytt år kommer :-) Förhoppningsvis ett år med jobb och normal lön. Och flytt ner till småland så klart. Fast just nu funderar jag och maken på varför vi egenligen ska flytta. För att komma närmare hans föräldrar ja, men vad är oddsen att mina föräldrar flyttar ner bara för att vi gör det... Som sagt, krångligare familj får man leta efter. Mina föräldrar är väldigt speciella. Fast nu har mamma iallafall börjat använda facebook. Det trodde jag faktiskt aldrig skulle hända :-)

Inga kommentarer: