tisdag, januari 11, 2011

Babysteps

Det tar tid att ändra på sig. Jag får ta en sak i taget. Detta år önskas mer energi.

Läkarbesök senare i veckan. Vill komma igång med aktivering. Inte arbetsträning utan aktivering i verksamhet med andra med liknande sjukdom som jag har. Känns lagom att börja där. Vill slippa ha ännu en misslyckad arbetsträning i bagaget...

Har svårt att komma igång med hemgruppen igen. Det känns tufft då våran gamla hemgrupp upphörde och jag blev placerad i en annan. Där folk redan känner varandra djupare. Trivdes så bra i min gamla :-(

Var på samtal igår. Det var skönt. Min kontaktperson som är kunnig även inom Asperger är inne på att jag kan ha något liknande. Känner igen mig så mycket i V. Har aldrig känt att jag passat in. Tänker annorlunda än andra och förstår inte allt/kan inte ta in allt. Maken säger att jag ibland inte alls förstår vad han menar. I mitt huvud är det glasklart, men tydligen är jag ute och cyklar. Jag har alltid känt mig lite dum. Att det saknas en vuxengen hos mig. Jag har ofta lätt för att förstå hur V tänker, vad han menar. Antar att vi tänker lika :-) Vi behöver båda fasta rutiner. Det mår vi bäst av.

Men orka ta tag i ännu en diagnos... Jag funkar hyffsat med medicinen och nöjer mig med det. Får helt enkelt acceptera att jag är rätt osocial, har lite svårt i umgänge med andra. Utom vid hypomani, då går det lätt, men då är jag så ego att jag bara vill prata själv...

Skönt med vardag och fasta rutiner. Barnen tyckte det var kul att börja på dagis resp. i skolan igen :-) N var hemma i över tre veckor och hade rejäl abstinens :-)

Inga kommentarer: