måndag, maj 02, 2011

Avlastning

Imorgon kommer maken hem en sväng. Han åker på torsdag igen, jobbar fredag och kommer på lördag igen. Stannar sen några dagar. Det är för att avlasta mig och för barnens skull. N har svårt med situationen som den är just nu. Han är ju för liten för att riktigt förstå vad som pågår. Det är mycket turbulens mellan honom och mig just nu. Igår fick han för sig att han skulle göra en sjö på golvet i sitt rum... Hällde ut massor av vatten. Jag har dåligt med tålamod och noll uthållighet just nu. Blir lätt arg och blir sen besviken på mig själv för att jag inte klarade att hålla mig lugn. Det ska bli så skönt när vi flyttat ner. När hela familjen är samlad och får vara lediga tillsammans.

Mina föräldrar behåller R hos sig tills vi flyttat. Tror det blir bäst så. Pappa vill gärna ha kvar honom. Jag orkar inte med långa promenader mer. R tycker det är jobbigt när Noel stökar och gnäller. Lugnast för honom att vara hos mina föräldrar. Saknar honom jättemycket, men måste vara realistisk. Just nu har han det bättre där. Långa skogspromenader varje dag. Lyxigt värre :-)

Får vara själv några timmar nu. Skönt. Behöver det efter en väldigt turbulent helg med N. Ska inte göra någånting alls. Bara slappa :-)

Inga kommentarer: