lördag, januari 05, 2013

Nytt år, nya möjligheter. Eller?

Nu är det oundvikligt. 2013 är här och S ska börja dagis i april. Vad händer med mig då? Får jag stöd nånstans ifrån? I mars är det fyra år sedan jag fick min diagnos och det är samtidigt fyra år sedan jag senast jobbade. Jag kom på en "milstolpe" för detta året. I augusti är det tio år sedan jag blev sjukskriven och försäkringskassan gjorde intåg i mitt liv. Tio år... Jag har inte fått ordning på arbetslivet på tio år! Jag har sån lust att klampa in på fk och skrika SLÄPP TAGET OM MIG NU! FATTAR NI INTE ATT JAG ALDRIG KOMMER ATT FUNKA UTE I ARBETSLIVET! LÅT MIG VARA!!!!

Jaja, bara bita ihop och acceptera det som kommer... Oundvikligt nu år 2013. Shit, vart tog tiden vägen?! Det var ju precis 2011 och S var en liten bebis...

Inga kommentarer: