måndag, juni 03, 2013

Kvinnlighet

Det sägs ju att en del av kvinnligheten och självförtroendet sitter i brösten. Det stämmer. Jag har aldrig haft särskilt stora. 75 C. Med första barnet tappade jag till 75 B. Med andra barnet som jag ammade i sju månader sjönk det till 75 A. Med dottern som jag ammade i nio månader (Helammade första sex månaderna) är jag nu nere på 70 A... Det känns jätteknäckande. Och alla andra jag känner som ammat flera barn har inte så här. Jag känner mig inte lika kvinnlig. Självförtroendet har minskat. Jag känner mig inte bekväm t ex i en topp. Aldrig att jag skulle plastikoperera mig. Aldrig. Finns inget att göra. Så jag får stiga in push up bh världen. Tack att ni gör dem från små storlekar också. Det ger mig lite av min kvinnlighet tillbaka. Tack och lov finns även push up baddräkt. Så det känns bättre, iallafall med kläderna på. Min mage kan jag träna i form. Den kan bli platt igen. Kanske kan bristningarna även försvinna. Med hur sjutton tränar man bröst?!

Inga kommentarer: