måndag, maj 04, 2015

Panik!

Är hon sjuk? Jag ser bara alla symtom. Nya blåmärken hela tiden. Tidigare bara på benen. Nu även på armar, axlar, vid midjan t o m ryggen. Hon är blek och tröttare än vanligt. Somnar lättare på kvällarna. Brukar ta två eller tre flaskor välling. Igår hade hon somnat direkt under vilan på förskolan. Hon gäspar mycket. Ångesten river i bröstet! Läkartid på fredag. Maken kan inte vara med. Jag vill att de tar blodprov. Vägrar gå därifrån utan att de gjort det! Sen måste vi vänta hela helgen på resultatet. Jag klarar inte detta. Det är för mycket. Vill ringa och fråga om dem kan ta blodprov redan nu. Man ska få resultatet inom ett dygn. Maken förstår inte alls detta. Jag har aldrig haft sån här stark ångest och oro tidigare. Jag får ta lugnande medicin dagtid nu. Har tagit en tablett. När den börjar verka lugnar det ner sig och hjärnan orkar inte att ha panik, men tankarna finns kvar där. Jag har ingen att prata med om detta. Ingen. Maken ser det här bara som en del av min sjukdomsbild. Vilket jag desperat hoppas att det är. Jag spenderar mer tid med dottern än han och jag vet hur hon fungerar. Jag fixar inte detta. Det känns som att min hjärna ska explodera! Jag vill få veta nu!!! Snälla...

Inga kommentarer: