torsdag, november 12, 2009

Samma som innan men ändå inte

Då har man varit hos psykoterapeuten igen och fått prata av sig. Är nog mer illa ställt med mig än vad jag trott. Det här har börjat redan i tonåren!

Varit hos läkaren. Är avskriven från AF och arbetsträningen. Ny medicin igen parallelt med den andra för att få ner mig i varv. Tas på kvällen, är lugnande och resulterar i tidig sängdags. Yes, inga mer nätter med "bara den här filmen/serien sedan går jag och lägger mig" Det är otroligt lätt att ljuga och säga att man såg klart programmet man brukar och sedan gick och la sig normal tid.

Jag är tydligen i början av en psykos. Helt otroligt att jag skriver detta om mig själv... Känns overkligt men skönt att bli tagen på allvar. Tack och lov är mitt rätta jag inte som jag trott och fruktat. Tänk om jag hade fått hjälp redan i tonåren. Och jag som trodde mitt beteende var normalt då... Och även nu.

Kommer att få en stödperson att prata med. Ska helt enkelt hjälpa mig leva...

Imorgon kommer folk från BUP hit. Mer än så orkar jag inte nämna just nu.

Nu har ventilen fått pysa ut lite luft.

Tack för mig

Inga kommentarer: