måndag, december 07, 2009

Inget bälte

Det blev inget nytt bälte för V i lördags. Av den enkla anledningen att han inte var på graderingen :-) Vi åkte istället till Tom Tits experimenthus. Vi har gemensamt bestämt att V ska börja med karatejutsu i januari istället och då är det helt onödigt att gradera i karaten, för det är inte samma bälte som gäller i karatejutsun. Ska bli skönt att slippa resan till och från karaten. Så idag behöver vi inte sätta oss i bilen och köra dit :-)

I lördags var jag på dopgudtjänst i min församling. Fem döptes och när pastorn hade sagt att det bara var att komma fram om man ville döpa sig så gick en sjätte person fram och ville bli döpt :-) Det är verkligen något speciellt med dopgudtjänsterna :-) Stämningen är underbar. Efteråt fikade vi och hade trevligt tillsammans. Jag stortrivs verkligen i min kyrka :-) Igår var jag på gudstjänst. Den började 11 och efteråt var det fika. Jag var hemma kvart i tre! Och så säger folk att det är tråkigt i kyrkan :-D De kanske bara har provat fel kyrka ;-)

Denna vecka är det en hel del kyrkligt som gäller. På torsdag är det avslutning i våran hemgrupp. Vi ska äta risgrynsgröt och annat gott och bara ha en mysig kväll. På söndag är det julfest. Jag ska dit och hjälpa till att fixa i ordning samt baka lussebullar. Imorgon ska jag träffa två kvinnor ur min församling. Ska bl a fixa lite saffran av den ena och sedan ska vi ut och gå med deras hundar. Ska bli trevligt :-)

Börjar känna mig nästan översocial mot människor nu. Kan inte ens gå in till grannen och fråga en snabb fråga utan att bli kvar där hur länge som helst :-D Mår så mycket bättre och vill göra saker. Känner mig inte trött. Söker för fullt efter min uppgift här i livet och känner att jag kommmer närmare svaret :-) Så spännande!

Nu är det dags att hämta lillkillen.

Inga kommentarer: