måndag, december 21, 2009

Julklappar

Jag har inte köpt en enda julklapp i år! Det är verkligen ovanligt. Maken har fixat barnens julklappar. Fast han ringde till mig x antal gånger under tiden som han var iväg och rådfrågade. Är man mamma så är man :-D

Idag ska vi till BUP för att se en del av det dem filmat på oss och V. Ska bli intressant att se hur vi beter oss :-) Sista dagis/fritidsdagen för barnen. Sen är det jullov. Jag hoppas verkligen på att få ha ett mysigt jullov med barnen. Inte massa bråkande och tjurande. V börjar bli mer intensiv i sin väntan på tomten nu. Har gjort en säck av lakan, ritar teckningar på löpande band, klär ut sig till tomte och delar ut :-D Blir nog lika intensivt som vanligt på julafton. Gäller att distrahera honom med annat :-)

Det är tänkt att V ska börja fritids 4/1 igen. Då kommer de att hålla till på en annan avdelning. 7/1 är de tillbaka på sin egen avdelning igen. Funderar starkt på att ha honom hemma till 7/1 bara för att slippa utsätta honom för tre dagar på ett annat ställe som han inte alls känner till med andra vuxna. Den sjunde är en torsdag och börjar han då går han bara torsdag-fredag. Sedan börjar vårterminen måndagen den elfte. Funderar på att ha honom hemma tills dess. Kanske lika bra att han kommer tillbaka när skolan börjar som vanligt. I morse när vi gick till skolan sa jag att idag är sista dagen det här året som vi går till skolan. Då nämnde han direkt att nästa år börjar han i ettan. Gällde att vara tydlig och förklara av först ska han gå i sexårs tills sommaren och efter sommaren börjar han ettan. Annars kommer han tro att han börjar ettan direkt efter jullovet :-) Man lär sig allt mer hur man ska hantera olika situationer. "Lugn och fin i Jesus-stil" har V lärt mig att säga :-) Själv sa jag tidigare "Lugn och fin med Verum hälsofil". Vadå, tittar på reklam :-D För var det någon som var lugn så var det Jesus ;-) En bra förebild känner jag :-) Kul att V gjort den kopplingen själv :-)

Det ska nog bli ett kanonlov. Ser fram emot dagar i pulkabacken. För jag hoppas verkligen att det bara var en dröm att det ska bli mildväder och snön försvinner... På onsdag bär det av till mormor och morfar. Vi ska plocka upp maken på jobbet så fort han meddelar att han börjar bli klar. Alla på hans jobb slutar så fort de är färdiga med sina uppgifter, men han är ju chef så han är ju den som blir sist färdig :-) Förbereder mig på att komma till L rätt sent :-)

Sista dagen själv hemma. Ska verkligen passa på att bara ta det lugnt och ladda batterierna. Imorgon lär det bli full rulle :-D

Inga kommentarer: