lördag, december 19, 2009

Längtan

Alla väntar på torsdag nu. Speciellt barnen :-) Men jag längtar till onsdag kväll. Då får jag äntligen träffa kompisen igen. Saknar honom så nu. Är mycket piggare nu och ser fram emot långa promenader bara vi två. Ska bli skönt att få bli matte igen :-)

Idag ska V på kalas. Jag ska vara hemma med N. Maken ska iväg och köpa julklappar. Yes, jag slipper i år! Vad hemskt det lät :-D Men det brukar vara jag som fixar klapparna. Han ska även fixa vinterkängor till Noel då hans inte riktigt fixar kylan. Nu är det gubbens tur att fixa sånt ;-)

Folk säger till mig att jag är piggare och gladare. Några har t o m sagt att det glöder om mig. Nej, jag är inte gravid :-) Bara glad och nöjd. Ser fram emot julen. Vi har fått råd från BUP om hur vi ska hantera Vikings otålighet på julafton. Det viktigaste är tålamod och att vara tydlig. Vi har fått veta att Viking har koncentrationssvårigheter att lyssna. Han hör inte allt. Klarar inte långa meningar. Blir arg när han tror att han förstått. Han har sitt eget sätt att tänka. Vi måste alla tillsammans försöka klura ut hur han tänker. Vi har haft en hyfsad vecka. Två morgnar har han serverat mig frukost på sängen :-) Nyckelorden är tålamod och kärlek. Med båda barnen just nu. Noel kan också ha sina mindre roliga sidor. T ex vägrar att sitta i pulkan eller gå så att man blir tvungen att bära 15 kg slingrande barn :-/ Mitt nya mantra är: "En ängels tålamod" :-)

I onsdags var jag och hjälpte till och fixa fika till skolungdomar och daglediga vuxna i våran Öppen kyrka. Jättekul! Jag har sett de som fastnat i alkoholen och hamnat utanför samhället nere i centrum. I onsdags satt jag och pratade med dem i våran kyrka. Tog mig tid att lyssna och var frimodig. Vi måste bry oss mer om varandra. Så är det bara.

Inga kommentarer: