söndag, mars 11, 2012

Arg och less!! :-(

Jag fick tjata och tjata på Anticimex om silverfiskarna. De kom bara med totalt värdelösa dosor :-P De kom äntligen och sprutade när jag bifogade bild på ca 2 cm långt kräk. Jag fick packa ner i princip hela köket och vi fick vara hemifrån i 24 timmar. De vi ser ska vara påverkade av giftet. På vilket sätt då?! Klättra i taket?! Slappa på dotterns kläder på skötbordet i hennes rum på övervåningen?! Jag ger snart upp! Och inte kan vi ta det med förra ägarna då skälig tid passerats. Jag ville att maken skulle ta det. Jag orkar inte all skit. Fick ju sköta allt med strulet med fuktskadan i badrummet i förra lägenheten. Och då var jag sjukskriven för depression...

Jag har kollat med hemförsäkringen om fuktmätning av våtutrymmena. De sa att det är våran brfs ansvar. Maken ska ta det. Jag vägrar. Om det är fuktskada ska föreningen stå för det om det inte sitter i ytskiktet. Jo tjena! Förra föreningen vägrade fast det var ett sprucket rör i badrummet!

Arg på förra ägarna som inget sa. Vi kunde ha sprutat gift innan vi flyttade in. Vi har betalat överpris. Vi kunde fått ekonomisk kompensation om maken bara hade tagit tag i saken inom två månader. Blir bara så less. Kan inte koppla av hemma längre. Vill bara härifrån. Trodde det skulle bli bra när vi flyttade. Orkar inte mer. Känner hur jag mer och mer glider mot en depression. När ska det bli en paus?! När får jag pusta ut?! När får jag njuta och vara glad?! Vill inte mer. Undrar vad jag gjort för att förtjäna det här :'(

Inga kommentarer: