tisdag, juli 21, 2015

A-kassa

I värsta fall får jag 136 kr före skatt. FÖRE skatt. Det blir ca 2000 kr i månaden. Helsjukt. Jag räknade precis ut att om jag istället för att betala A-kasseavgift sedan jag började högskoleutbildning 1999 hade sparat undan månadssumman så hade jag haft runt 60000 kr att leva på. Jag har betalat skiten i 16 år och är inte värd något hos dem. Helsjuka samhälle. Helsjuka borgerliga regering som tyckte att alla dessa "förbättringar" var bra. Massor av människor blir utan ersättning då kraven för Alfa-kassa samt grundersättning är så tuffa att de inte uppfyller dem. Bra beslutat av dem. Det gick ju sååå bra under eran tid vidriga borgerliga pack. Jag har tagit lugnande och ska sova nu. Sov gott Reinfeld och gänget i era lyxhem med lyxvaror. Tänk inte på alla dem som gråter sig till sömns för att de känner sig noll värda i samhället. Tänk inte heller på de hemlösa i vårat land. Dröm sött om nya båtar målade med giftig färg, om solsemestrar till lyxresorter och annat lyx som ingår i era liv. Ägna inte oss drabbade en enda tanke. Era blodsugare och parasiter >:(

Inga kommentarer: