måndag, juli 20, 2015

Utförsäkringshelvetet!

Jaha. Snart 39 år och inte ett skit värd. Fick veta idag att jag kommer få lägstanivåersättning från a-kassan nu när jag bli utförsäkrad fr o m imorgon 22/7. Det är straffet för att jag inte jobbat på sex år och därför inte får räkna mitt dåvarande arbete. Och jag uppfyller inte ens villkoren för högsta ersättning på lägstanivån. Dvs 320 kr per dag före skatt. Efter skatt ca 5000. Och det uppfyller jag inte så jag får ännu lägre. A-kassan pratade om 220 kr/dag. Det är försäkringskassan som ger det slutgiltiga beskedet så bara att vänta på domen. 

Jag går ner från mina nuvarande 12000 efter skatt till runt 4000. Skulle fått 8400 om jag hade fått behålla min gamla a-kasseersättning. Japp. Man känner sig verkligen värdefull. Total ångest just nu. Det kommer att vara så här i tre månader nu. Läkaren har sagt att det blir sjukskrivning igen i oktober. Fast fk lär väl sätta käppar i hjulet. Nu har jag fått en permanent kniv över strupen. Så fort jag inte är sjukskriven längre är det denna löjliga a-kasseersättning som gäller. 

Förra regeringen var ju så bra. De har gjort saker så mycket bättre. Nästa person som säger så kommer jag att strypa. Reinfeld och gänget som bestämde allt detta kan ta det och stoppa upp där solen aldrig skiner. Bra Reinfeld. Bete dig som en barnunge efter förlusten vid valvakan och sen avgå. Du smet från allt du ställt till med ditt as! Löfven försökte få bort bortre gränsen för sjukskrivning, men det röstade dem andra asen ner. Det är lätt att bara skaka av sig allt sånt här och sova gott om nätterna när man är en politiker som tjänar multum. Dem slipper se människorna bakom siffrorna. Jag är väl bara ett nummer. Ärende 81000 eller något sånt. Bolla gärna runt med mig ännu mer. 

Är less på allt just nu. Hösten kommer att köra slut på mig totalt. Har inte råd att köra bilen och busskort blir lika dyrt. Gasbil är billigare att köra, men med jättelåg inkomst är det en kostnad som jag inte kan ta. Så jag får gå med barnen till förskola/skola. Kommer bryta ihop totalt. Ska börja utredning av arbetsförmågan. Sen vet jag inte vad för skit de kommer att hitta på. Det är bara kul att leka med människor som små schackpjäser. Ja ni. Det verkar som ni fått mig i schack matt... Har jag riktigt otur och är mindre värd än smutsen under mina skor så får jag 0 kr i ersättning.

Tur att jag har lugnande medicin vid behov. Kommer nog få droga ner mig rätt mycket för att inte flippa ur.

Inga kommentarer: