onsdag, februari 11, 2009

Det här tar aldrig slut...

Jaha, då är man rejält förkyld igen och kan inte jobba. Jag har varit hemma hela veckan och blir nog hemma resten av veckan också. Har en envis hosta som inte vill ge med sig. Kände mig bättre igår så jag ringde till jobbet och meddelade att jag kommer, men imorse fick jag snällt ringa dit igen och säga att jag nog inte kunde komma i alla fall. Jag är så less! Vill ju bara jobba nu!

Hittills har det inte varit så stor skillnad på detta året jämfört med förra. Hoppas det snart vänder. Till råga på allt är det rejält tjafsigt här hemma. Viking tjurar för jämnan. Jag vet inte riktigt hur jag ska nå honom. Noel är en solskensunge när inte pappa är hemma. Lustigt varför våra barn är så kinkiga mot sin pappa de första åren... Och som om inte det är nog med Viking så har jag en kinkig make också :-) Just nu är jag i det där stadiet då jag bara längtar bort. Vore så underbart att bara få vara helt själv en hel helg. Hur ska jag lyckas lura iväg familjen över helgen :-D

Och stackars hundarna har det trist som vanligt. Tur att de är så tåliga. Längtar efter att våren ska komma så vi kan börja träna agility utomhus igen. Ser fram emot att gå agilitykurs med Älva. Just nu löper hon och det är när som helst dags för höglöp. Rasmus är väldigt intresserad, men hittills har Älva bara visat tänderna och nafsat efter honom, precis som sist :-) Hoppas hon är lite mer medgörlig när det är dags för henne att ha valpar :-D

Svärmor kom hit och tog hand om barnen som var sjuka. Hon stannade från 28/1-5/2. Världens bästa svärmor helt enkelt :-) De två sista dagarna var hon själv rejält förkyld, men det var väl bara väntat med två sjuka barn. Just det. Hon kom ju för att ta hand om Noel, men Viking blev också krasslig så hon fick två barn att ta hand om. Dessutom fick hon längre dagar med dem då jag 3/2 gick upp till 95 % på jobbet! Min ena kollega ville gå ner i tid och då fick jag mer timmar. Så nu jobbar jag 38 timmar per vecka. Nästan heltid :-) Jag stänger på tisdagar. Kul att äntligen få jobba mer och det känns jättebra. Är nog redo för det nu.

Nä, inget annat att göra än att lägga sig på soffan och vila igen. Bläh!

Inga kommentarer: