onsdag, februari 25, 2009

Två kulor fattigare

Ja, R alltså, inte jag :-) I fredags fick han besöka veterinären och få testiklarna bortopererade. Usch, vad elak jag kände mig. R skötte sig bra där. Maken hämtade honom efter jobbet. Barnen var med. Rasmus var rätt trött på fredagskvällen. Igår tog jag och maken bort det enda stygnet som skulle tas bort efter fyra dagar. Resten är självabsorberande. Självklart lossnade inte detta enda stygn utan jag fick besöka veterinären med honom idag efter jobbet, bara för att upptäcka att stygnet inte längre satt där utan hade åkt in under huden. Veterinären sa att det inte är någon fara, att kroppen stöter ut den genom ett litet hål om den reagerar på det. Annars försvinner den där inuti. R skötte sig jättebra. Behövde ingen munkorg :-) Han börjar bli rätt van vid veterinärbesök nu. Ä har löpt klart och R är inte intresserad längre. Skönt. Lugnet är tillbaka igen. Fast pustar ut gör jag inte förrän ultraljudet visat att Ä inte är dräktig. Nu är det bara att vänta...

I lördags hämtade vi våran nya bil. Idag fick vi papper om fordonsskatt och där stod att bilen ska besiktigas nu i februari! Helt otroligt, vi har missat att kolla när den är besiktigad! Klantiga vi är. Så från och med söndag är det körförbud på våran nya bil :-( Jag ska besiktiga den måndag 9/3 innan jobbet. Ungarna får följa med. V tycker det är jättekul på bilprovningen. Hoppas nu bara att det inte är något som är fel på den... Den är ju rejält servad. Men vad klantigt att inte kolla om den var nyligen besiktigad... Tur att man inte behöver bil så ofta :-D I vilket fall som helst så är den nya bilen en dröm att köra. Den är tyst, automatväxlad och jättebekväm att sitta i. Känns riktigt lyxigt fastän det inte är någon sprillans ny bil. Tror inte man behöver så lyxig bil efter att ha kört en Volvo 945 i över 3½ år ;-)

På jobbet går det jättebra och jag har hållit mig frisk. Nu märks det att jag inte längre är ny där. Alla rutinerna sitter, barnen beter sig som om man jobbat där i evigheter. T ex när det kommer någon ny så kommer dem till mig och är osäkra/blyga inför personen. Det var ju inte länge sedan det var jag som var den nya okända personen :-D Jag trivs jättebra och känner att jag verkligen vill bli kvar på just denna förskola. Jag fick veta förra veckan att hon som jag vikarierar för är gravid igen och kommer att förlänga sin mammaledighet :-) Jättekul!

På fredag fyller V sex år. Far- och morföräldrar samt morbröder kommer och firar honom på lördag. Till sitt eget kalas ska han bara bjuda fyra kompisar. Vi har bland annat köpt en ny cykel till honom och den kommer han nog bli jätteglad över :-) Den gamla cykeln har han vuxit ur helt. Nu kommer han bara gå och vänta på att snön ska försvinna :-D

Det har varit kanonväder. Vi har åkt pulka samt skridskor med barnen på jobbet. Jättekul! En av plussen med att jobba på förskola. Man får leka och ingen lyfter på ögonbrynen. Plus att man får betalt för det :-)

I lördags åkte jag och V skridskor. Sist jag åkte 2001 kunde jag knappt stå på isen, men i lördags gick det hur bra som helst. Jag ramlade inte en enda gång! Förklaringen till denna stora skillnad var att jag åkte med oslipade skridskor 2001! :-D

Två dagar till så har jag jobbat min andra hela jobbvecka :-) Det går framåt ;-) Det var riktigt roligt att få lönebeskedet denna månad. Klart mer pengar in när man jobbar nästan heltid :-)

Nä, nu dags och kvällsrasta de trötta hundarna :-)

Inga kommentarer: