söndag, mars 01, 2009

Färdigkalasat och sjukt

I fredags fyllde V äntligen sex år. Han hade väntat ivrigt :-D Det blev många roliga presenter. Mindre roligt var att han fick feber vid lunchtid. Farmor och farfar som var på väg upp hämtade grabbarna från dagis. V låg och vilade när jag kom hem från jobbet. Vi väckte honom för att överlämna hans nya cykel och då var han pigg igen :-) Fredagkvällen spenderade barnen med farmor, farfar samt maken. Själv var jag och åt på en vegetarisk restaurang. Mums, massor av god mat och trevligt sällskap :-) Tack C!

I lördags kom mina föräldrar samt bröder för att fira V. V var ivrig att få öppna alla presenter. Igår åkte farmor och farfar hem. Idag är jag hemma med två febriga barn. Så typiskt... Det tar visst aldrig slut. Jag blir hemma idag och imorgon. Får se om jag kan jobba på onsdag. Maken kan inte vara hemma just nu, då han har fullt upp på jobbet. Bara och hoppas att mitt jobb har förståelse för att det är så här med små barn...

R har hämtat sig bra från kastreringen. Han nosar inte alls efter tikfläckar ute så ingreppet verkar ha fått effekt direkt :-) Nu har han sluppit kragen och det är han nog väldigt nöjd med :-) Om två veckor ska Ä på ultraljud. Det är nästan så jag börjar misstänka att hon kan vara dräktig. Juvrarna har inte blivit mindre efter löpet ännu. Nåja, det återstår att se.

Vi avvaktar nog med att sälja Volvon tills vi har besiktigat nya bilen nästa måndag. Ifall man skulle behöva bil. Igår körde jag med gamla trogna Volvon. Slängde massor av skräp på återvinningen samt köpte ny pulka till N. Den gamla har gått sönder. Köpte även varsin stjärtlapp till barnen. Sådana hade dem inte alls. Jag var ute med N igår och åkte pulka i backen. Det tyckte han var jätteroligt. Åka stjärtlapp gick inte lika bra, för det var väldigt isigt i backen och gjorde ont i stackars baken :-D

Idag fyller maken år. Jag och barnen hade tänkt överraska honom vid tåget och bjuda honom på restaurang. Men som vanligt spricker planeringen...

Inga kommentarer: