tisdag, mars 24, 2009

Hemma hela veckan

Jag är sjukskriven denna veckan för yrseln. Har visst fått ett virus på balanssinnet pga streptokockerna. Visste inte ens att något sådant fanns, men har t o m pratat med folk som har erfarenhet. Inget annat att göra än att vänta ut det. N var dålig i magen igår så han fick vara hemma från förskolan. När jag hämtade V på eftermiddagen berättade dem att det går en del magsjuka hos dem nu, så jag beslöt mig för att ha båda pojkarna hemma denna veckan när jag ändå själv är det. Vill inte ha någon mer magsjuka till oss :-( Idag blev badrummet helt klart och det blev så tjusigt :-) Äntligen är det klart och ingen mer hantverkare ska springa här. Nu hade jag haft fyra dagar att vila upp mig några timmar medan barnen var på förskola, men så blev det ju inte. Hoppas verkligen att jag är helt återställd på måndag så att jag kan jobba igen...

Vad gäller jobb så går jag ner till 75 % igen fro m 1/4. Min kollega som gick ner i tid går upp i heltid igen. Gör mig egentligen ingenting då jag ju fått höra flera gånger att jag nog inte borde jobba mer än 75 %. Jag måste nog inse att det är så det ligger till om jag ska orka ha ett liv utanför arbetet också. Förhoppningsvis blir jag inte lika mycket sjuk om jag jobbar mindre.

Inga kommentarer: