torsdag, april 02, 2009

Fortfarande hemma

Jag fick fortsatt sjukskrivning av läkaren i måndags. Mitt blodtryck mättes och var väldigt lågt. 98/58. Dem tog blodprover för att kolla socker, sköldkörtel och allt möjligt. I tisdags började jag få ont i halsen igen. Igår ringde jag läkaren om provsvaren och sa att jag har lika ont i halsen igen som med streptokockerna. Jag fick ta ett nytt halsprov som visade att jag hade streptokocker igen! Tydligen sitter det så djupt att första penicillinkuren inte tog bort allt. Så nu äter jag penicillin igen och känner mig mindre yr. Förhoppningsvis kan jag jobba på måndag. Är så less på det här nu. Hoppas verkligen att penicillinen funkar helt denna gång...

Ä hade foster kvar i magen så det blev en till kur med sprutor. Jag bara ser pengarna få vingar och flyga sin kos... Vi hoppar av agilitykursen som börjar nu i mars. Det känns för osäkert både ekonomiskt samt friskhetsmässigt.

Maken är iväg och håller kurs i två veckor. Min mamma är här för att att avlasta mig. Det är trevligt samtidigt som det stundtals kan vara jobbigt. Mamma är alltid mamma och hon är som hon är :-D På onsdag kommer maken hem igen. På torsdagen åker han och ungarna iväg över påsken. Dem kör mamma hem. De kommer hem igen 13/4. Jag ska få vara helt ensam hemma i flera dagar! Så lyxigt :-) R följde med pappa hem när han var här i söndags för att lämna av mamma. Han har det gott där. Ingen annan att konkurrera om uppmärksamheten med och långa dagliga skogspromenader :-)

Inga kommentarer: