måndag, april 13, 2009

Helt plötsligt ljusnar det!

Jag ser ljuset! Jag ser ljuset i slutet av tunneln. Jag har hittat ut ur mitt töcken och vaknat upp som en ny människa. Äntligen har jag hittat vägen. Den här påsken har inneburit en stor förändring för mig. Jag vet att fler förändringar i mitt liv väntar. Allt kanske inte är så positivit, men jag vet att jag har en hjälpare som går bredvid mig och ger mig styrka.

Igår såg jag de tre första filmerna i serien "Left behind". Har du sett dem? Kan du se dem utan att känna oro, utan att börja tänka på att det kanske finns en större mening med livet? Jag såg även filmen "Som en tjuv om natten" från 1972. En väldigt stark film trots att den hade låg budget och inte var ute efter att vinna några priser. En film som väcker tankar och för människor närmare Gud. Jag vet vad min kallelse här i livet är. Jag ska vittna om Gud. Min livsuppgift är att berätta för människor om Jesus. Jag har alltför länge varit feg och inte vågat öppet bekänna att jag tillhör honom. Men nu ska jag ändra på det. Även här i bloggen ska det synas mer att jag tillhör Gud. Jag har varit kristen i större delen av mitt liv. Min tro är det viktigaste för mig, utan den är jag ingenting. För mig är bibeln inte en sagobok. För mig är det sanning att Jesus offrade sitt liv på korset för över 2000 år sedan för att sona vad vi människor gjort fel och fortsätter att göra fel. Efter att ha sett flera starka filmer är jag helt övertygad om att jag inte tänker vara kvar här när den tiden kommer. Mitt liv är mer värt än så...

Inga kommentarer: