fredag, april 10, 2009

Påsk

Då är det påsk igen. Känns som att man precis firade den. Jag är ensam hemma. Igår åkte maken, barnen och mamma till Laxå för att köra hem mamma. Sedan fortsatte dem ner till småland. Känns helt underbart att få vara ensam hemma. Jag får göra precis som jag själv vill :-D Igår var dagen då barn ringde på och önskade mig glad påsk och fick godis. När det var som värst tog jag en promenad med Ä för hon skällde som en tok varje gång det ringde på dörren. Vi gick en långpromenad i det fina vädret och sedan hyrde jag lite filmer som jag ska se i helgen :-) När vi kom hem var det dem större barnens tur att ringa på och önska glad påsk. Jag hade en stor skål med godis, men det tog inte lång stund innan den var tom. Måste säga att de större barnen är rätt giriga med att få godis. Istället för att bli irriterad över detta och gräma mig över att det inte blev någon godis kvar till mig, välsignade jag tyst i huvudet varje barn som tog godis ur skålen. Undrar hur mycket de tänker på den sanna meningen med påsken?

Idag ska jag till min kyrka och äta påskknytis. Det hela ska avslutas med att vi ska se "The passion of christ" tillsammans. Känns som rätt ställe att se den på :-) Har sett den en gång tidigare med maken och blev rejält påverkad. Jag tror ju på att allt det där i filmen har hänt och för mig är påsken mer än godis, ägg och påskkycklingar.

Annars ska jag bara slappa och ta det lugnt i helgen :-)

Jag var äntligen tillbaka på jobbet i måndags. Känns lagom att jobba 75 %. Jag är så duktig och hurtig nu att jag cyklat till jobbet varje dag. Rejält med uppförsbackar dit, men det är underbart att susa ner för dem på väg hem :-) Det lutar åt att mitt vikariat är slut 3/7 och sedan är jag arbetslös igen... Ser inte alls fram emot att söka jobb igen när jag är på ett ställe där jag trivs. Blir lite mindre jobb att välja på när jag bara kommer att söka 75 % tjänster. Jag känner mig positiv och vet att allting ordnar sig :-)

Glad Påsk!

Inga kommentarer: