onsdag, april 29, 2009

Och när du möter mörker och livets tvära kast...

Det här är en rad från en fin dikt som jag har i en ram på köksbordet här hemma. Just nu är det mörker och livets tvära kast, men jag fortsätter att stå stark och positiv. Jag tänker inte oroa mig utan förlita mig på att allt ordnar sig. Även om jag just nu inte vet alls vart jag är på väg här i livet. Den ena saken avlöser den varandra och allt försöker dra ner mig. Men jag tänker kämpa emot.

"- känn då hur livet rör sig och ljuset får kontrast". Så fortsätter meningen i dikten. Sedan står det "Känn att du får styrka av det som gör dig svag - att där finns nåt att lära av allt som sker var dag". Så tänker jag resonera. Jag tänker gå starkare även ur den här pärsen. Men sen hoppas jag verkligen att det lugnar ner sig lite. Jag hoppas fortfarande på att det här ska bli ett bra år...

Inga kommentarer: