onsdag, april 22, 2009

Tankar

Det är många tankar i huvudet just nu. Jag har lärt mig att lyssna till den där inre rösten, för den vill mig väl och vill hjälpa mig. Jag har funnit en frid som hjälper mig framåt. Jag har en del saker som jag måste bearbeta, fundera igenom och se vart dem leder. Just nu är jag hemma och kommer att vara det i tre veckor.

Ha inte högre tankar om er själva än ni bör ha utan tänk förståndigt, efter det mått av tro som Gud har tilldelat var och en
Rom 12:3

Dessa ord från bibeln har fått mig att förstå att jag inte behöver orka allt själv, att jag kan söka hjälp. Just nu är den högsta prioriteten i mitt liv att förminska stressen. Det kommer att innebära en stor uppoffring för min del som kommer att förändra vardagen. Just nu står jag vid ett vägskäl där jag ska bestämma mig vilket håll jag ska gå. Den stora trösten är att jag inte går ensam.

Oroa er inte för någonting, utan be till Gud om allt. Tala om för honom vad ni behöver, och glöm inte att tacka honom. Då kommer Guds frid, som är långt underbarare än vad vi kan förstå, att ge era tankar och ert sinne ro och skydd genom tron på Jesus Kristus
Fil 4:7

Inga kommentarer: