onsdag, januari 28, 2009

Det här tar aldrig slut!

Visst kom jag iväg till jobbet i måndags och mådde hur bra som helst förutom att jag lät lite raspig på rösten. Det var kul att jobba. Min ena kollega var fortfarande sjuk. Den andra sa att hon hoppades att jag fick stanna kvar och att hon tyckte det fungerade bra :-) Känns alltid lika roligt att få höra. Andra kollegor har också sagt att de hoppas jag får stanna kvar och att det fungerar bra med mig där. Jag har blivit kallad på rekryteringsträff från en annan förskola där jag sökte tjänst samtidigt som jag sökte till nuvarande jobbet. Jag har fortfarande inte fått några pengar från a-kassan och nu har de skickat mig alla papper som ska fyllas i en gång till! Har mina papper försvunnit på vägen. Jag har ju redan skickat in alla arbetsgivarintyg och dylikt. Vad håller dem på med?! *sliter mitt hår* Det andra stället som jag meddelade att jag inte var intresserad av längre var jag tvungen att ta kontakt med igen då arbetsförmedlingen anvisade mig att söka just den tjänsten. Förskolechefen där frågade mig om det var så att jag vill stanna kvar på mitt nuvarande jobb och jag tänker inte ljuga. Jag söker tjänsten enbart för att af vill det... Jag har fortfarande inte pratat med chefen om mitt vikariat. Hon skulle ringt mig i måndags så skulle vi boka tid under dagen. Jag tänker inte ringa henne. Men nu har jag nog bestämt mig. Jag SKA ha a-kassa från och med 9/12 fram till nu. Det är pengar som jag har rätt till. Jag tänker avskriva mig från arbetsförmedlingen för att slippa ha dem flåsande i nacken och så satsar jag helhjärtat på nuvarande jobbet. Jag får helt enkelt ta föräldrapenning upp till heltid redan nu. Orkar inte med denna stress över att få söka jobb hela tiden. Sannolikheten är ju stor att jag blir kvar på nuvarande stället. Annars får jag väl helt enkelt söka nytt jobb till hösten och anmäla mig som arbetssökande igen. Känner att jag inte kan koppla av som det är just nu. Jag har ju en del dagar kvar för Noel och tar jag bara 25 % räcker dem länge.

Idag är min andra kollega på jobbet igen, men jag är hemma istället med Noel som är rejält förkyld och har feber. Nu har det gått så långt att jag skickat iväg ett sms till svärföräldrarna och undrat om de kan tänka sig att komma upp hit så att jag och maken kan jobba. Får se vad de svarar. Ville inte ringa så tidigt på morgonen så det fick bli sms.

Älvas tass läker bra, men såret är fortfarande öppet så det är krage på och korta rastrundor. Jag får så dåligt samvete så jag kan inte med att gå långpromenader med Rasmus. Jag skulle nog bara ha en hund :-D En rolig nyhet är att Älva kom tvåa på kennelns vandringspris. Meriter? Gjort MH och HD samt AD-röntgen :-D Detta år ska vi försöka placera oss på listan med tävlingsmeriter. Rasmus som bara har tävlat två gånger i agility med diskning som resultat placerade som väntat sig inte alls :-) Fast vi kom trea på vandringspriset 2005 och då var det för tävlingsmeriter ;-)

Idag skulle jag träffat juristen som ska hjälpa oss att stämma förra ägarna till lägenheten. En positiv sak var att han precis vunnit i ett liknande ärende för en annan person, så han tror att chanserna är goda att vi kommer att få nedsättning på priset för lägenheten. Om svärföräldrarna kan komma hit är det lättare för mig att komma iväg till juristen. Hoppas det börjar röra på sig snart så att vi kan få badrummet fixat!

Saker jag ser fram emot denna vecka? Videokväll med god vän på fredag :-) Alltid lika roligt.

Inga kommentarer: