måndag, januari 12, 2009

Så var det dags igen

Förra veckan åkte maken på magsjuka, men hittills har vi andra klarat oss. Idag är Noel hemma med feber. Han har varit kinkig i helgen så jag var beredd på att få stanna hemma idag. Surt, när jag precis börjat nytt jobb. Började i onsdags med planeringsdag och det kändes jättebra med mina nya kollegor. De släppte in mig i gänget och var väldigt lätta att prata med. Känns som att jag kan trivas bra på detta ställe.

Jag har levt med någon slags trötthet sedan i höstas. Den vill aldrig släppa taget. Orkar ingenting. All energi förra veckan gick åt till jobbet. Var rejält trött när jag kom hem. Jobbar bara 75 %, men jag har ju tidigare jobbat heltid. Fattar inte vad det är med mig. I lördags sov jag mesta delen av dagen. Var helt slut. Igår var jag själv hemma med barnen hela dagen. Jag, Viking och hans bästis var och såg Madagaskar 2 på bio. Noel var hos grannarna. Skönt med grannar som ställer upp som barnvakt. Och det kändes kul att kunna göra en gentjänst genom att ta med deras son på bio :-)

Så idag hemma med febrig kinkig Noel. Imorgon också hemma förmodligen. Tror inte maken är så pigg på att vara hemma med honom när han precis själv varit sjuk och haft frånvaro. Imorgon var det tänkt att jag skulle på anställningsintervju om en tillsvidaretjänst. Arbetsförmedlingen vill att jag ska försöka få fast jobb så fort som möjligt och helst på heltid. Idag skulle jag träffat min handledare på arbetsförmedlingen. Han ringde tidigare och sa att han inte kunde den tiden som vi hade bestämt, så det var ju lite tur i oturen att jag inte heller kunde just idag :-) Numera ersätter a-kassan upptill heltid i endast 75 dagar, så jag är rätt angelägen om att börja jobba heltid. Hade ju tänkt gå upp i heltid efter juluppehållet på förra jobbet. Struligt, bökigt och krångligt det här med jobb just nu... Fast jag är glad att jag har ett jobb, även om det just nu bara är ett vikariat.

Just nu känner jag för att göra som strutsen (även om det bara är ett påhitt). Stoppa huvudet i sanden och låtsas som ingenting...

Inga kommentarer: