tisdag, januari 20, 2009

Jobbat igen! :-)

Äntligen fick jag jobba igen. Det var så kul att vara på jobbet och göra lite nytta :-) Barnen blev glada för att jag kom. De hade ju bara träffat mig under fyra dagar och jag tycker det har fungerat väldigt bra med mig i gruppen. "Jag kommer ihåg dig" sa en flicka till mig :-D Nu hoppas jag verkligen att jag inte ska behöva vara borta mer från jobbet på lång tid. Är så less på att gå här hemma. Vill ju jobba! Idag träffade jag en flicka för andra dagen och när hon gick hem sa hon "Hejdå Saga" till mig :-) Och detta är en tjej som är avvaktande med nya människor.

Arbetsförmedlingen är på mig om jobb. Jag vill ju inte byta! Trivs bra med det jag har. Har kollat med chefen om hur stor möjligheten är att kunna gå upp i tid samt få fast tjänst när vikariatet är slut och de har inte kollat klart detta ännu. Fick mail idag från arbetsförmedlingen om jobbrektrytering i Stockholm som de tycker jag ska gå på. Och idag skulle jag göra en påanmälan till a-kassan på arbetsförmedlingen. Då stämmer inte alls de öppettider som jag fått av dem så det var stängt! Och jag som gick tidigare från jobbet för att hinna dit innan de stänger... *mutter* Får göra om samma grej imorgon. Det är lustigt. Det räcker att man ringer dit och meddelar om man är sjuk eller hemma med sjuka barn så gör dem en avanmälan till a-kassan. Men man kan inte ringa dit och göra påanmälan utan måste gå dit personligen. Vad är det som säger att inte någon annan ringer dit och gör en avanmälan på någon annan?! Är det då värre att någon gör en avanmälan på någon annan eller att någon gör en påanmälan? Jag förstår inte riktigt det hela. Och de har ju så korta öppettider med bemanning så att även om jag bara jobbar 75 % så måste jag gå dit på arbetstid. Hur glad blir arbetsgivaren om man måste gå tidigare från jobbet varje gång man ska till arbetsförmedlingen...

Nä, färdiggnällt om detta. Nu är vi alla friska igen och ser positivt framåt :-) Ikväll ska jag på personalmöte. Jag och ungarna tar bilen till tågstationen där jag jobbar. Maken kliver av tåget där och så byter vi. Ska faktiskt bli kul att gå på personalmöte. Det här är ett himla härligt gäng som jag har lätt att vara mig själv med. Det var så roligt att folk uppmärksammade att man var tillbaka på jobbet. De är så positiva och glada. Precis vad jag behöver :-) Och barnen är så härliga. Sen är det även jättekul att prata finska med andra vuxna på jobbet :-D Idag pratade jag finska med en pappa till ett av barnen. Det är inte varje dag man gör det :-)

Inga kommentarer: