tisdag, januari 05, 2010

Julen undanplockad

Idag plockades all julpynt ner. Hade tänkt vänta med julgranen tills imorgon så hade vi kunnat dansa ut julen och ha julgransplundring (polkagrisstänger). När allt annat var bortplockat tog jag bort granen också. "Nu är glada julen slut, slut slut. Julegranen kastas ut, ut, ut" sjunger man i en julsång. Jag får sjunga "Nu så är det inte jul mer, mer. Julegranen plockas ner, ner, ner" :-)Skönt att allt återgått till det normala. Passade på att städa också så nu är det riktigt fint här hemma :-)

Kallt ute idag. Jag och barnen har varit inne. R är inte jätteintresserad av att gå någon längre promenad :-) Inte jag heller om jag ska vara ärlig ;-)

Börjar känna mig rastlös och nyttolös. Vill jobba med något. Jag vill... något, men vet inte vad. Ett tecken från ovan tack ;-)

Helgdag imorgon. Vi ska hälsa på hos goda vänner ute i skogen :-) Ska bli nice :-)

Inga kommentarer: