fredag, januari 29, 2010

Härlig torsdag kväll

Igår hade vi hemgrupp. Jag och maken möttes i princip bara i dörren. Han var försenad pga stillastående tåg. Vi var bara fyra stycken där, men Guds närvaro var stark. Det är helt underbara syskon jag har. *love*. Nästa gång är 11/2 och då ska jag samt en kvinna till hålla i det, då ledaren är på semester. Det ska verkligen bli kul :-) Gud har talat allt mer till mig och vill att jag ska lägga fokus på honom och församlingen. Färför har allt hunderi lagts åt sidan. Jag ska börja hjälpa till i söndagsskolan under gudstjänsterna. Vara med på street mission. Hoppas verkligen på att komma iväg ikväll. Om inte maken är för trött och mitt bäcken inte värker. Har fått problem med det nu pga all snö som inte plogats bort. Går helst på vägarna just nu där det är jämn mark. Vore så härligt att komma ut idag! Det har varit många människor framme och pratat med "oss". Jag vill vara med där det händer :-)

Min tro är viktigast och den får mig att må sååå mycket bättre. All fokus ska ligga på min tro nu utöver familjen. Känns lite som att gör jag inte det som Gud säger till mig att göra NU, så gör jag mot hans vilja :-) Vill inte råka ut för samma sak som Job :-) Känner du till Job? Inte, läs hans bok i bibeln. Den är kort.

Min läkare hade missat att skicka sjukintyget till f-kassan. Hoppas på att ha pengarna på kontot på måndag. Då dras de sista räkningarna. Roligast om man har täckning på kontot ;-)

Ha en bra fredag!

Inga kommentarer: