torsdag, januari 28, 2010

Massor av snö

Visst är det roligt med snö, men nu räcker det. Det har kommit massor det senaste dygnet. Och här i bostadsområdet plogar de sådär två dagar efter att snön kommit, så det är bara till att pulsa ut härifrån. Överallt annanstans var det plogat imorse. Pulsa i snö är inte bra för mitt bäcken. Då gör det ont. Så det blir till att sitta hemma och vila idag tills barnen ska hämtas. Hämtar N från Vs skola då de har gympa där. Om de inte har plogat här tills dess tar jag bilen för jag orkar inte putta vagnen i snön. Och inbilla sig att få hem N utan vagn är inte realistiskt. Det slutar bara med att jag får bära hem trött och kinkigt barn :-D

Fick inte full ersättning från f-kassan idag. Läkaren har inte skickat in nyaste läkarintyget... Ja, suck att det ska vara så svårt... Kul att inte ha pengar på kontot när räkningar ska betalas. Det är nu man verkligen är glad att man har en partner som kan betala. Hur skulle jag göra om jag var ensam?! Hoppas på att få in pengarna snart. Förstår att f-kassan inte betalar ut då de inte fått in något nytt sjukintyg så dem är skuldfria :-) Denna gång är det läkaren istället. Ja, suck vad säger man...

Igår bröt V ihop på skolan för att det var en hel månad kvar tills han fyller år. Han stängde in sig i ett skåp och grät där i femtio minuter. Han ville inte leva. Ingen ville ha honom här. Vad jobbigt min stackars lilla kille har det. Finns det ingen som kan hjälpa honom NU?! Snabbt. Inte bara vänta och se. Och när kommer kallelsen till undersökningen? Hatar att bara gå och vänta och känna mig hjälplös. Min son mår inte alls bra...

V var och gjorde EEG innan jul. Förra veckan fick vi veta att de hittat en avvikelse och ska göra vidare neurologisk undersökning. Det är ju det vi har sagt. Det finns något där! Det är inte bara vanlig trotsålder. Det handlar tydligen om någon slags epilepsi. Blir nog AD HD utredning också. Äntligen börjar det röra på sig. Äntligen tar folk oss på allvar. Vi vill ju bara att våran son ska må bra och få den hjälp han behöver. På onsdag och tio onsdagar framåt ska jag och maken gå föräldrautbildning med andra föräldrar som har liknande problem med sitt barn. Så underbart skönt! Äntligen får vi träffa andra samt få verktyg som vi kan jobba med. Lära oss att hantera V på bästa sätt. Den här utbildningen kommer att ge oss jättemycket. Och helt gratis är det då kommunen står för det :-) Gratis fika och allt ;-) Är så glad över att få hjälp. Att man lyssnar på oss. Hoppas nu bara att kallelsen till undersökning kommer snart. Gillar inte alls att bara gå och vänta...

Inga kommentarer: