måndag, september 06, 2010

Ekonomisk smålänning

Det är jag det i ett nötskal. Varför köpa dyra grejer när man kan köpa billiga? :-) Istället för att köpa ETT klädesplagg för 400 spänn, har jag köpt en hel garderob :-) Två par jeans, en blus, en tunika, en skjorta samt en tröja :-) Och allt var på rea, så de hade kostat mycket mycket mer tidigare. Vad jag är duktig på att handla ekonomiskt ;-)

Igår var det flygdag med flyguppvisningar, hemvärnet, brandkåren, polisen och många mer. Våran kyrka var där och sålde fika och glass. Oj, vad det var många kunder. Jag stod bakom disken och la upp smörgåsar, chokladbollar och kanelbullar allt eftersom beställningarna kom in. Vi hade även folk som serverade, tog beställningar från borden :-) Det var så kul! Dels att jobba och vara igång, men mest för att vi hade så kul tillsammans. Jag verkligen ÄLSKAR min kyrka. Hade inte kunnat hitta en bättre :-) Våra ungdomar hade tre dans samt dramaföreställningar. De är så duktiga. Det var fullt med folk som stod och tittade. Sen hade vi godisregn direkt efter. Tre godisregn sammanlagt :-) Sista var rejäl för då skulle allt godiset kastas ut :-) Jag var med och hjälpte till i princip hela dagen. Var med och plockade ner allt. Det var en kanondag. Är helt slut idag och det känns i kroppen, men det var det värt. Skönt att vara ledig idag ;-)

Idag åker maken iväg och är borta hela veckan. Jag har avlastning av svärföräldrarna. Skönt :-) Ska bara ta det lugnt idag. Gå och handla är väl det enda som står på schemat. Vi passar på att vila upp oss när vi har paus från vilddjuren :-D Sen blir det full fart när de kommer hem ;-)

Inga kommentarer: