onsdag, maj 13, 2009

Eurovision song contest och hattparad

Igår satt jag, maken och V och tittade på semifinalen i Eurovision. Maken som envisades med att halvligga somnade rätt snabbt. Tror de hade hunnit till andra låten :-D V satt med huvudet mot min bröstkorg och puttade hela tiden till mig med sitt huvud. När jag frågade honom vad det var, sa han att han höll på att somna :-) Så jag bar upp honom på hans rum. Han hann se alla låter utom de tre sista. V gillade den operasjungande killen bäst och ville att vi skulle rösta på honom. Så jag har för första gången röstat i Eurovision och dessutom på en låt som jag inte hejade på. Det var roligt att Sverige kom med i finalen. Och jätteroligt att även Finland kom med :-) Deras låt var faktiskt bra :-) Klart jag måste heja på Finland ;-)

Imorgon har barnen hattparad på sin förskola. Så här sitter jag och ska göra varsin hatt till dem. V vill ha en clownhatt och dessutom måla sig som en clown i ansiktet. Han provmålade sig igår :-) Han tycker att N ska ha en spindel på sin hatt. Tror inte N har några förslag om hatt att komma med ;-) Så nu ska jag sätta mig och göra två hattar :-) Sätter in bild på dem sedan när barnen har dem på sig.

Inga kommentarer: