tisdag, maj 19, 2009

Sovit i barnsäng

N var väldigt orolig i natt. Han låg mellan mig och maken, men hade svårt att ligga still. Grät med jämna mellanrum. För att skona maken som går upp jättetidigt flyttade jag och N över till hans säng. Som tur är har han en utdragbar säng så jag slapp ligga i fosterställning :-D Det fattades sådär 40 cm för att jag hade kunnat ligga raklång, men det är sällan jag ligger på rygg raklång. Ligger oftast med benen böjda. N var orolig, men lugnade sig och somnade. Efter en stund vaknade han och ville upp. Han hade magknip och pruttade massor. Han tände i sitt rum och gick omkring. När det gjorde som värst ont tog jag upp honom i famnen och gungade honom. Fick en flashback till när jag stod likadant med honom då när han var en liten bebis och hade magknip :-) Värmde hjärtat. Till slut kunde han bajsa och gjorde det i tre omgånger. Mellan magsmärtorna var han lika glad som vanligt och ville titta i böcker. När han hade bajsat tredje gången verkade det bra med magen så vi la oss för att sova. N tyckte nog det var mysigt att jag låg bredvid honom i hans säng. Först när jag skulle lägga ner honom då vi flyttat över till hans rum blev han jätteledsen, men när jag sa att jag också skulle ligga där slutade han gråta :-) Jag kan inte fatta att han är så stor nu att han förstår allt man säger. Tänk att han om några veckor fyller två år! När vi lagt oss för att sova la N sitt huvud mot mitt och skrattade. Han sa något på sitt eget språk, men jag tolkade det som "du och jag mamma" :-) Han sov lugnt resten av natten. Han somnade vid halvtre-tiden och vi gick upp halv åtta. Så jag har sovit fem timmar inatt. N var lika pigg som vanligt i morse och ville gärna till dagis :-)

Idag ska jag bara ta det lugnt. Har redan bäddat, tömt diskmaskinen, startat tvättmaskinen, rastat hundarna och tagit loss däcken på barnvagnen, för dem behöver fyllas med luft på macken. Gör det när jag ska till macken och hämta ett paket, förmodligen imorgon. Det är ett Teletubbiehus som jag köpte på blocket till N :-) Han kommer att bli överlycklig. Det hör till jättemycket grejer plus att jag fick med tre Teletubbie-filmer samt en t-shirt. Vi kommer att få se världens lyckligaste pojke när vi firar Noel på hans födelsedag :-) Ser fram emot det.

Jag har sovit alldeles för lite inatt, men märker inte av det så mycket. Mina tankar går till en annan person som jag hoppas fått sova hyfsat i natt. Tänker på dig vännen! Kram

Inga kommentarer: