torsdag, maj 28, 2009

I väntan på förändring

Det är mycket som förändras just nu. Sitter i telefonkö till läkaren just nu. Har äntligen kommit så långt att jag ringer till läkaren om magen. Får väl bita ihop och acceptera om något är fel.

Beslutet som jag skrev om i förra inlägget handlar om Ä. Hon är en helt underbar hund och jag älskar henne, men jag har inte energi att erbjuda henne det händelserika liv som jag lovat uppfödaren. Så brevet jag skrev var till uppfödaren och till mn stora lättnad blev hon inte alls arg, utan tyckte det var starkt gjort av mig att lämna tillbaka henne. Ä ska få bo kvar hos dem och det gjorde mig jätteglad. Dem kommer att börja träna henne för tävling och hon kommer att få många hundkompisar att leka med :-) Hon kommer att få det kanonbra. Får ligga i vilken soffa hon vill, sova i säng, vara ute och träna samt bli gosad med i massor :-) Det har varit ett tufft beslut att ta och jag kan knappt titta på Ä utan att få tårar i ögonen. Hon är ju så go. Jag tänker hela tiden att jag ska ändra mig, men så kommer jag åter fram till att jag inte kan ge henne det aktiva liv hon förtjänar. Hon är inte en hund som trivs med att ligga på soffan när matte inte orkar. R är van vid det och har ingenting emot det. Han nöjer sig med att gå promenader och träna då och då.

Nu ska jag gå och hämta V från skolan där han varit på inskolning.

Inga kommentarer: