tisdag, juli 14, 2009

Pärlan

Just nu är inte våran bil Pärlan någon pärla för mig... Är trött på allt vad bilar heter. I lördags när vi körde hem från Växjö kom brorsorna fram till att det inte är någon kräm i bilen. Den axar jättelångsamt och automatväxeln skiftar till lägre växer t o m i små uppförsbackar. I söndags kollade brorsorna på bilen. De tror att de har hittat felet, men det är nog bara att lämna bilen till verkstad... Jag är sååå trött på bilar! Orkar inte ens bry mig. Igår när jag körde förbi mitt gamla gymnasium tryckte jag ner fönstret på förarsidan för att kunna ta kort och när jag skulle ha upp fönstret igen vägrade den! Tack och lov hade ösregnet redan passerat och det var sol igen. Jag fick till slut tvinga upp rutan med handkraft. Nämnde jag att jag är såååå trött på bilar? Brorsan kollade rutan och tror att den på något sätt sitter löst. De ska nog öppna upp och kolla. Tack och lov är det ingen airbag i dörren, annars hade man fått lämna in på verkstad även för detta. När ska det här ta slut? Vill inte ha någon bil mer. Finns ingen körglädje kvar alls. Har kört ena brorsans lyxiga nya mersa och den andra brorsans lyxiga bmw. Det var första gången jag körde en bmw. Vilken lyxig bil med färddator och allt :-) En sån skulle man ha ;-) Brorsan som har mersan har en riktig lyxbil han med och den har han betalat kontant! Helt crazy...

Inga kommentarer: