måndag, juli 27, 2009

Snälla, ta mig tusen dagar härifrån

Gärna framåt i tiden då så att allt har ordnat sig med sjukskrivning, jobb och dylikt. Det är mycket nu, men det är väl inget nytt :-) Har fått för lite pengar denna månad. Trodde att det var stället som betalar ut som gjort fel, men det visade sig att läkaren missat att skicka in sjukskrivningen! Jahapp, vad ska man säga nu då... Ringde till receptionen då min läkare inte är anträffbar förrän på onsdag. Hon skrev en lapp till honom, får sjukintyget imorgon och lägger den på lådan, så har dem som betalar ut den på onsdag. Orkar inte ens lyfta på ögonbrynen för jag är så van vid att det blir strul :-) Hoppas jag har pengarna på fredag för det är då de flesta av mina räkningar ska vara betalda.

Helgen var bra. I torsdags träffade hela familjen en barndomsvän och hennes sambo (ÄNTLIGEN) för första gången. Vi åt på en kinarestaurang. Vi gick från centralstationen till söder. N somnade under promenaden och sov hela middagen igenom :-) Han vaknade lagom till efterrätten så hans middag blev vaniljglass med chokladsås. Jag orkade äta upp all min mat samt även friterad ananas med glass. Helt otroligt. Vi gick en promenad till sergels torg tillsammans och sa sedan hejdå. Denna goda vän bor i Göteborg och vi har inte träffats IRL sedan Noel var sex månader. Jag ska åka och hälsa på hos dem någon helg framöver så får vi prata lite mer ostört :-) Och så hinner jag umgås lite mer med hennes nyblivna sambo som var väldigt trevlig och lätt att prata med. Ser fram emot den resan :-)

I fredags kom den ena av Ns gudföräldrar (ja, jag envisas med att kalla dem det. Fadder är något helt annat för mig) Han sov över hos oss och det blev V glad över. Vi satt uppe rätt sent. Gästen höll på att somna i soffan när han läste i en bok ;-) Maken gick och la sig. Trodde att han gick upp för att hämta sängkläder till gästen så jag gjorde det själv. Jag fick en fråga som ledde till att vi började prata om diverse saker och hux flux var klockan en bra bit över två! Det var verkligen dags att gå lägga sig. Nästa morgon var det inte tal om någon sovmorgon med en pigg N som är väldigt mammig. "Inte sova, mamma", säger han och kommer upp i sängen.

På lördagen åkte jag och en god vän till stan. Vi skulle se Harry potter på kvällen så vi gick och hämtade biobiljetterna. Gick en runda på ett museum med intressant utställning. Kom fram till att det vore ett bra ställe att ta ungarna till. Frågan är bara om jag pallar att göra det själv :-) Maken som jobbar hela sommaren är bara hemma på helgerna så det får väl bli en lördag eller söndag. Efter detta gick vi för att äta. En smaskig god baguette med rostbiff. Mums :-) Fattar inte att jag orkade äta upp hela! Vi tog en sväng till ett annat museum men båda var för trötta för att orka gå runt där :-) Jag förstod inte ens vilket håll man skulle börja på. Får gå dit någon gång när jag är piggare :-) Tillbaka i närheten av bion köpte vi varsin glass. Polka och pecannöt :-) Mums. Ser fram emot att åka till sailet i Karlskrona nästa månad och gå på glassiären. Där snackar vi mycket glass för pengarna :-) Jag och vännen roade oss med att titta på alla högklackade skor som passerade samt en och annan klädesplagg som satt roligt :-D Jag fattar inte hur tjejer kan gå med dessa höga klackar. Snälla ni som gör det, svara mig. Är det verkligen bekvämt? Går ni avslappnat med skorna på? För det ser inte alltid så avslappnat ut. Själv har jag aldrig kunnat med höga klackar. Inte ens på mina bröllopsskor :-)

Harry potter-filmen var jättebra! Klart mycket läskigare än de tidigare. Kom fram till att Viking får nog vänta ett tag med att se den. Vid en sekvens hoppade hela biosalongen till. Det såg rätt roligt ut :-)

På söndagen sov jag länge. Tror jag gick upp vid halvelva. Jag och V var på bio och såg Ice age 3. Den var rolig. Innan bion började köpte vi varsin läsk i affären. Det slutade med att V föll och slog i huvudet i golvet. Det blev en rejäl bula. Han blev inte ledsen över det utan arg. Sa att han aldrig tänkte gå till den affären mer :-) Efter biot blev det lite jobbigt för V tjurade ihop. Vadå vara tacksam och glad när mamma tagit en på bio... Till slut lugnade han ner sig och vi åkte hem. Jag var helt slut när vi kom hem. Skulle lägga mig på sängen och vila lite, lösa klart mitt korsord. Somnade ganska snabbt. Detta var vid fyratiden. Vaknade av att maken skulle lägga N. Då var klockan åtta på kvällen! Det straffar sig när jag har för mycket på dagarna. Det slår till i efterhand.

Idag blir det en lugn dag. N har somnat i soffan och jag tänker låta honom sova. Om han så är vaken halva natten :-) V tjurade ihop tidigare och är uppe på sitt rum. Welcome to my life :-)

Inga kommentarer: