onsdag, augusti 05, 2009

Upp som en pannkaka, ner som en pannkaka...

Jag VET att det egentligen är upp som en sol, men varför ändra. Pannkakan ska ju både upp och ner. Just nu känner jag mig som en pannkaka som kastats upp i luften, som lämnat stekpannan av någon som så där elegant kan vända pannkakor på detta sätt. Jag är inte en av dem. Mina pannkakor brukar inte alls vilja vända sig utan att gå sönder. Huvudsaken är väl ändå att de smakar gott ;-) Jag känner mig som pannkakan som har vänt på sig i luften och väntar på vad som ska hända. Ska jag falla snyggt i stekpannan eller pladask på golvet?

Nu är vi hemma igen i alla fall. Idag kommer brorsorna. ÄNTLIGEN ska altantaket fixas! Yes! När det är klart ska jag städa där ute och göra i ordning. Har köpt lite fina grejer att ha där ute på loppis. Gick med pappa när jag var där i väntan på att halvtimmen som jag hade kvar till frisörtiden skulle gå. Ja, jag har äntligen klippt! Var på tiden. Skulle bara toppa håret för att spara det långt, men antar att jag trivs bäst i kortare hår :-) Nu måste jag frisera håret, kan inte gömma den i en hästsvans längre. I alla fall, gick där på loppis och hittade massor av fina saker. Det fanns så mycket att titta på så jag fick lägga de saker jag var intresserad av bakom disken och komma tillbaka efter frisörbesöket. Jag fattar inte vad mamma menar med att pappa inte har tålamod att gå i affärer. Tror det är i hennes huvud. I tisdags, dagen innan vi åkte hem var jag och köpte tre tavlor på ett galleri. Vi snackar om riktiga tavlor. Inga kopior, utan målningar som någon suttit/stått och skapat. En av tavlorna är från 1860 och det tycker jag är häftigt. Tänkt att någon för sååå länge sedan målade just denna tavla. Nu ska jag bara hitta väggar att hänga dessa tavlor på :-)

Ungarna har haft roligt. Vi var hos brorsorna förra helgen och besökte High chapparall på lördagen. Snacka om att barndomsminnen välde fram :-) Pojkarna stortrivdes. Båda fick varsitt hölster med skärp samt revolver som man kunde ha "skott" i. N var som ett barn på julafton. Sprang omkring där. Han ville ha röd cowboyhatt och rött hölster :-) Tänk att han blivit så stor. Talet kommer mer och mer. Vi hade en härlig heldag med kanonväder där. Det har varit kanonväder nästan hela tiden. Värmen slog ner som en bomb hux flux igen. Hoppas det håller i sig nu när altantaket ska fixas. Under veckan som vi varit iväg har grannarna hunnit flytta en vägg och börja bygga upp ett nytt samt glasat in altanen! Men så är grannfrun väldigt trött nu :-) Igår fyllde deras son sju år. V var på kalaset. Vi kom hem en timme innan kalaset började. Han hade gett mig ansvaret och förtroendet att köpa present. Det blev tre baccugan (eller hur det nu stavas) om det nu är någon som vet vad det är :-) Däremot gav han mig inte förtroendet att ta ut en sticka ur foten på honom hos mormor och morfar. Så fort jag närmade mig med pincett gallskrek han. Morfar fick inte heller försöka. Igår när maken hade kommit hem fick han ta ut stickan och inte ett pip hördes. Tack för det V :-) Fast han lovade maken att ge mig förtroendet att ta ut en sticka nästa gång :-D

Och något har hänt med hundskrället. Var han min R tagit vägen?! Denna hund känner jag inte igen. Han som aldrig gjort något dumt som att jaga efter något har nu börjat jaga katter! Vid nästan 5½ års ålder. Vad är det för fasoner?! Han har aldrig brytt sig om något som rör sig ute. Inte jagat något alls. Och nu helt plötsligt ska katter jagas... Hoppas det inte blir något mer. Får väl börja träna bort detta. Men hur iscensätter man att det kommer en planerad katt, som man gör när man planerar möten med andra hundar :-) Must love cats, vad tror du. Skulle det funka med dina två? Fast då skulle det få bli inomhus för annars skulle väl du vara två katter fattigare :-D ;-)

Nåja, det här är världsliga problem. Och det här inlägget börjar bli för långt så tack för mig. Ha det bra i solen!

1 kommentar:

pop my heart. sa...

haha, jag tror inte mina katter är särskilt lämpade för den uppgiften. fast det vore spännande, haha. han skulle kanske sniffa rätt på gömstället som det svarta befinner sig på titt som tätt när jag inte kan hitta'na. haha.