måndag, augusti 24, 2009

Det här med tålamod...

Jag har blivit bättre på att ha tålamod så att jag lever för stunden, men det tryter ganska snabbt när man ska få upp en sexåring ur sin säng på morgonen... Igår hade vi en helmysig dag, jag och V när vi var iväg hela dagen och metade. Jag hittade dit utan navigatorn. Enda molnet på himlen var att V två gånger råkade fastna med linan i ett träd :-D Där har jag verkligen inget tålamod och blir snabbt irriterad. Jag hatar att reda ut trassel! Speciellt en fiskelina. Annars hade vi kul. Jag fångade två abborrar, men den första släppte jag ut. V fångade också en, men den smet mellan bryggplankorna. Jag hade två till på kroken, men de kom loss. Den som jag tog upp på land och tänkte ha med mig hem blev det lite trassel med då jag sprang med metspöt rakt i en buske. Linan fastnade och var inte lätt att få loss. Inte blev det heller lättare av att jag skrattade hela tiden. Ger mig inte in på några vidare detaljer. Förlåt alla ni som är vegetarianer och veganer!

I alla fall idag var det inte alls samma trevliga samarbetsvilliga son. Han skulle inte upp ur sängen. Då sa jag till slut att han får vara utan frukost då och gick ner. N var en riktig solstråle och på kanonhumör. När jag ropade ett käckt "gomorron" svarade han lika käckt från sin säng och var uppe på nolltid. Nåja, jag och V blev kompisar och kramades när jag lämnade honom på skolan. Jag sa att han skulle vara på bra humör när jag hämtar honom, för annars tänker jag gå därifrån. Är så less på det här tjurandet. Men, men, det ger väl med sig med tiden. Det blir ju i alla fall lugnt här hemma när han flyttat :-D

Något annat som jag hade tålamod med i helgen var att få in en gungstol i bilen. Det var diverse moderniteter som numera finns i bilar som krånglade (eller så var det bara jag), men den gick in till slut. Tack för hjälpen och tålamodet, vännen! Du vet vem du är ;-) Jag är så glad över min gungstol som jag hittade på loppis till vrakpris. Har letat efter en i massor av år, men inte hittat en som jag vill ha. Nu ska jag bara fixa till den, funderar på att måla den vit. Just nu står den på altanen, men snart ska jag gunga i den framför tv:n :-) Är så glad över min gungstol.

Denna vecka ska jag försöka att inte gnälla och störa mig på saker runtomkring. Tänker bara deppa lite för att ännu ett grönområde kommer att försvinna här i närheten då det ska byggas hus där... Finns snart inga grönområden kvar :-( Nackdelen med att bo centralt :-/ Det är nu man längtar ut på landet igen...

Inga kommentarer: