fredag, augusti 28, 2009

Överraskning och disco!

Fast inte för mig utan det förstnämnda för båda pojkarna och det andra för V. Första discot någonsin ikväll på skolan från 18.00-19.45. Lite kortare än dem discona man själv gick på :-D V och N kommer att få en stor överraskning idag. Dem har ingen aning att mormor och morfar kommer hit idag :-) Jag har inte ens nämnt för dem att jag pratat med mormor igår om att de eventuellt kommer. Blir skönt med lite avlastning i helgen då Lasse är iväg ända till söndag kväll.

Något helt annat. Jag har funderat mycket på det här med vem jag är som person. Under de senaste sex åren har jag haft fullt upp med att finna mig själv, men upptäckt att jag hela tiden utvecklas till en ny person. Jag undrar vilken bild jag ger av mig själv. Hur människor runtomkring mig skulle beskriva mig. Nedan är några beskrivningar av mig från slutet av nittio-talet. Vi var ett gäng som hade bibelgrupp tillsammans, därav kopplingen till min tro :-) Vid varje asteriks är det en ny person som beskriver mig. Det som står med röd text är mina kommentarer.

Jag har lärt mig att beskrivningen trevlig är lika med "tråkig" :-) Men jag håller med om det. Jag är en ganska tråkig person. Gillar lugna hemmakvällar och har alltid gjort det. Vill inte gärna vara iväg på fest en fredag/lördagkväll. Om jag skulle sätta in en kontaktannons skulle det bli klassiska saker som: lugna hemmakvällar, mysiga skogspromenader, sitta inne och mysa, sitta och prata :-)


* Glad (kanske jag ger den bilden utåt, men jag är inte alltid så glad)
* Vänlig och lugn (jag har alltid gett intrycket av att vara vänlig och det är något som jag alltid försöker att vara. Jag blir ogärna osams med folk. Lugn är jag ute bland folk, men inte med mina närmaste. Jag har numera en tendens att gå upp i varv och då måste man lugna ner mig)
*Du har många kloka och djupa tanker och har mycket att ge på det andliga planet. Det är alltid intressant att höra vad du har att säga. (Vad hände med dessa kloka och djupa tankar :-D Numera känns det som att jag knappt klarar av att tänka :-) Jag hoppas att jag säger intressanta saker så att jag inte tråkar ut folk)
*Trevlig, glad, lätt att prata och diskutera med. (Där har vi det andra ordet för tråkig. Glad igen. Jag anser att jag är lätt att prata och diskutera med (utom för maken ;-)) Jag säger min mening och håller fast vid det, men jag väljer väl vilka diskussioner jag ger mig in i. T ex med Viking)
*Mysig och lugn, vågar visa att du tror på Gud inför andra människor, stark (Tja, maken tycker i alla fall att jag är mysig. Där har vi beskrivningen lugn igen. Jag hoppas att jag vågar visa att jag tror på Gud. Det är inget jag håller hemligt, men inte heller något som jag skyltar med. Alla har rätt att ha sin egen tro/ icketro) Stark känner jag mig inte alltid, men jag vet att jag är det för jag orkar i slutändan igenom allt. Det finns alltid ljus i slutet av tunneln)
*Trevlig att prata med. (Jag hoppas att det fortfarande stämmer in)
*Det är inte alltid så lätt att veta hur någon är. Men du är en bra tjej! Å jag vet att Gud har en plan för dig. Han kommer att välsigna dig i överflöd! (Denna tjej var nyinflyttad och vi kände inte varandra så väl, så jag gillade att hon skrev så ärligt om att det inte alltid är lätt att veta hur någon är. Då jag ser att allting i livet är välsignelser stämmer det som hon skrev. Jag har en underbar make, två härliga barn och vänner omkring mig)
*Du har ett inneboende lugn som jag tror kommer från Gud. Dej kan man lita på i alla lägen. (Detta inneboende lugn finns inte alltid där, men jag försöker att finna den så ofta jag kan. Jag tror nog att man kan lita på mig. Man kan berätta något i förtroende och jag håller det för mig själv. Jag hatar skvaller och prat bakom ryggen)
*Du visar att du är kristen. (Som sagt, jag hoppas det)

Och nu ska jag vara duktig och bege mig ut på baksidan för att fixa lite :-)

Inga kommentarer: