onsdag, augusti 26, 2009

Det är helt och hållet datorns fel!

Det här är så irriterande. När jag gick på gymnasiet hade jag ett ämne som kallades maskinskrivning. Stenålder, eller hur :-D Där fick jag lära mig att skriva utan att titta ner, så jag lärde mig var alla siffror, bokstäver osv sitter. Detta har jag kunnat sedan dess och det funkar lika bra på datorn. Problemet är bara att efter alla dessa år med dataskrivande kan jag numera inte se på tv utan att samtidigt som jag läser texten skriva den med tangentbordet i mitt huvud. Gaah! Spelar ingen roll vilket språk filmen är på. Om det inte är textat skriver jag det som sägs i filmen. Ska det vara så här resten av mitt liv? Jag har t o m börjat skriva med detta hjärntangentbord när jag pratar med folk. Är jag onormal eller vad? Jag skyller i alla fall helt och hållet på datorn. Ja, och en del på maskinskrivningen med.

Inga kommentarer: