fredag, juli 03, 2009

Det är inte min hund!

Vi har varit hundvakt till våra vänners vita herdehundstik i helgen. Hon skäller rätt mycket när hon ser andra hundar. R och hon har varit ute på baksidan och när det gått förbi hundar har tiken stått med framtassarna på staketet. Igår när det gick förbi en mellansnautzer gjorde hon likadant som tidigare. Sedan tog hon ett graciöst skutt över staketet och gick fram till hunden. Hon är världens snällaste och ville bara leka. Jag fick inte tag i henne, men när jag sa till på skarpen att hon skulle gå in genom grinden följde gjorde hon som jag sa. Det var så skönt att kunna säga "Det är inte min hund" :-) Jag skulle aldrig orka med ett sådant yrväder. Tiken är 3½ nu, men verkar aldrig bli vuxen :-D R tog det hela med ro. Det var väl inte första gången det gick förbi en hund :-) Han har blivit rejält bundis med grannarna och vill leka med bollen. Han tröttnar aldrig på att de kastar bollen till honom. Han hämtar den och vill leka mer. Häromdagen kastade grannfrun en stor boll till honom hur länge som helst. R missade inte den en enda gång. Hoppade upp i luften och fångade bollen varje gång. Jag måste börja träna honom med frisbee. Kanske vi kan ha egen show här i området till slut :-)



12 veckor gammal :-) Faktiskt samma boll som han fortfarande leker med. Han är inte så mycket för att tugga sönder bollar :-) Fast visst tuggade han en del som valp/unghund :-/ Mer om det i nästa inlägg :-)


Fångar 18 veckor gammal


Här apporterar han bara nio veckor gammal :-)









Inga kommentarer: