tisdag, juni 30, 2009

Pengar

Ja, så kom då skattepengarna och försvann lika fort... Nu har jag i alla fall fått reda på varför jag får mindre pengar som sjukskriven. Det beror helt enkelt på att jag är arbetslös... Så enkelt var det. Inget att göra åt saken, jag kan inte stressa på mitt tillfrisknande bara för att få in mer pengar. Huvudsaken är att man har tillräckligt :-)

Igår kväll gick jag och R en rejäl runda när det hade blivit svalare. Vi hade mysigt som vanligt. Han gick lös nästan hela tiden och höll koll på mig, stannade till och väntade. Brydde sig inte om andra hundar alls. I lördags badade han tillsammans med änder i sjön och lyfte inte ens på ögonbrynen :-)


Här simmar han med änderna :-)

Han är så duktig, min grabb. När vi gick över en av ängarna här i närheten kände jag helt plötsligt hur mycket jag saknade Ä och hennes tokryck när hon fick springa där. Det är mycket lugnare här hemma nu, men jag saknar henne till och från. Jag vet att hon har det bra. Hon har fått börja spåra i skogen igen och jag kan tänka mig att hon är lycklig över det :-)

Inga kommentarer: