måndag, juni 29, 2009

If I just lay here...

Det är så det känns. Jag hade kunnat sova bort hela dagen idag, men jag har två pojkar här hemma som behöver sin mamma. Och jag är så trött. Trött efter besöket i utomhusbadet och pga min gräsallergi som är hopplös just nu med dessa höga pollenhalter.

Besvikelser råkar jag ut för titt som tätt. Senaste är att jag får betydligt mindre pengar från f-kassan nu när jag är sjukskriven än vad jag får när jag är föräldraledig. Så surt. Tack vare dem som fuskar blir vi alla lidande. Är så trött på att leva med denna känsla av kniven på strupen. Pga alla sjukskrivningar jag haft har jag vad som känns i princip hela tiden haft en inkomst som är lägre än om jag jobbar. Min handläggare på f-kassan sa till mig att "Du är över 30 år, du kan ju inte fortsätta så här. Du måste ju komma igång ordentligt med ditt arbetsliv". Det var verkligen huvudet på spiken. Det är så jag känner. När ska jag egentligen kunna säga att jag jobbat på samma ställe i flera år och överhuvudtaget har ett arbetsliv att tala om... Nu är frågan bara vad jag ska jobba med. Fast just nu är det sommar och ledigt, så jag ska ägna min tid till att tänka på annat. Räkningar och allt vad det heter kan fara all världens väg :-)

Här är en av mina favoritlåtar.
YouTube - Snow Patrol - Chasing Cars (London Live 2006)

Inga kommentarer: