onsdag, juni 17, 2009

Framtidsplaner

Jag njuter just nu av det fina vädret och promenader med R. Det är intressant att gå runt i de olika bostadsområdena och fånga upp idéer till hur man kan göra fint i trädgården. Jag har fått en del tankar och när skattepengarna har kommit ska vi börja fixa både på fram- och baksidan. Så här går mina planer. De sträcker sig inte längre än över sommaren.

Maken sa igår kväll att han börjat känna allt mer att han vill köpa hus igen. Det är inget som jag funderar på överhuvudtaget. Jag trivs bra med att bo i radhus. Det är lagom mycket att göra. Maken vill ha lite mer utrymme inomhus och trädgård. Jag är inte alls intresserad. Fast han sa också att detta isåfall skulle vara först om fyra-fem år. Ja, då har han nämnt det i god tid så hinner jag förbereda mig ordentligt ;-) Vi får se hur det ser ut i framtiden. Just nu tar jag bara en dag i taget.

Imorgon dags för läkarbesök. Får väl se vad han säger. Börjar känna mig piggare nu och orkar mer, men är inte på långa vägar redo att börja jobba än.

Igår var jag duktig och påtade i trädgården. Jag rensade bort all ogräs, planterade rosmarin som vi fick av goda vänner och planerade vad jag ska köpa för blommor. Blev inte så mycket fröer, men en del av förra årets var tvååriga så det har kommit upp en hel del. Det är alltid lika spännande att se vad som kommer upp. Minirosorna som jag planterade ute i rabatten förra sommaren har klarat vintern, vilket jag är väldigt stolt över :-) Smultronplantorna som jag fick av svärmor har också klarat sig och blommar jättefint. Vi får se om det kommer smultron att mumsa på :-)

Ser fram emot att fixa mer i trädgården. En sak som vi definitivt måste göra denna sommar är att fixa altantaket som läcker som ett såll. Mina bröder kommer och hjälper till. Ska bli skönt att få det fixat. Vi ska fundera ett tag till på om vi ska glasa in altanen eller inte. Funderar på att göra som grannarna och sätta upp tygskynken som man kan dra för på kvällen för att slippa få in så mycket skräp. Samt skator som flyger in på altanen och bajsar här och där. Jag får väl fundera lite mer på det. Nu dags för lunch.

Inga kommentarer: