torsdag, juni 11, 2009

N två år

Jaha, igår fyllde minstingen två. Helt otroligt vad fort de här två åren har gått. Min lilla pojke har blivit rätt stor. Jag och V väckte honom med sång, glass och paket på morgonen. Vi fick gå upp tidigt så att morgonpigga N inte skulle hinna före. Oj, vad arg han blev och ville sova vidare. Inte förrän jag satte glassen mot hans läppar hajade han till. Sedan var han klarvaken och åt sin glass i sängen. Han fick ett paket på morgonen med en Teletubbie t-shirt. Han blev jätteglad. Efter förskolan firades han mer. Vi åt tårta. N blåste ut sina två ljus direkt. Visste vad det handlade om :-) Sedan fick han öppna paket och det var inga problem. Av grannarna fick han former att göra sandkakor med. Han fick en Iggle-piggle som åker båt. Han fick ett pussel av storebror och skulle försöka lägga det direkt :-) Som sista present fick han ett stort paket med fyra Teletubbie filmer samt Teletubbie-huset. Han blev överlycklig :-) "Tubbie! Tubbie!" tjoade han glatt :-D Sedan var det en pärs för maken att få honom i säng :-) Han fick ta med sig en figur, hans hatt och dammsugaren Nono :-) Han förstod definitiv att det var något särskilt med denna dag, att den var för honom.

Imorgon kommer farmor och farfar för att fira N. Mina föräldrar kommer inte. De kanske åker till Haparande med husvagnen redan denna helg. Vet inte om jag ska bli besviken eller om jag helt enkelt inte orkar bry mig... Får se om mina brorsor kommer. Hur som helst, svärföräldrarna kan man alltid lita på :-)

Det är väldigt tyst och lugnt här hemma utan Ä. Känns ovant när ingen skäller när det ringer på dörren. Faktiskt så skällde Rasmus igår kväll när det ringde på dörren. Tror nog att han också tycker det är för tyst här hemma :-) Detta var strax innan nio och då är R rätt vaktig utomhus. Kände väl att det var bäst att vakta familjen inne också. Det var förresten en kille från Sector alarm som ringde på. Var inte det i senaste laget? Självklart sa jag nej tack då vi redan har ett hemlarm :-)

Idag ska jag till banken halv tre för att träffa min banktjänsteman för att slå ihop våra olika lån i huslånet. Har ingen lust, men det måste göras. Vet ju att det blir en lägre summa att betala varje månad, så det är värt det. Annars ska jag bara ta det lugnt. Lägga mig på soffan med R och slötitta på tv.

Inga kommentarer: