tisdag, juni 09, 2009

Livet har förändrats... Något saknas...


Ja, då har jag bara en hund igen. Jag saknar Ä jättemycket! Det var så jobbigt att lämna henne. Hon ylade, skällde och ville följa med mig, R och pappa. Det var bara att bita ihop och gå. Ä har det jättebra. Hon trivs bra hos uppfödarna. Så snart hon har vant sig vid att bo där kommer dem att börja träna henne. Hon ska få hålla på med spår och sök. Det kommer hon att älska.

Det har inte märkts särskilt mycket på R. Han verkar trivas med lugnet här hemma :-) Inte ens N som var helgalen i Älva har reagerat. Det är precis som om han glömt bort henne. Men jag saknar henne. Speciellt när vi är ute och går. Då saknar jag den där spralliga tjejen som sprang runt i en cirkel som en galning när jag lät henne vara lös. Min lilla gumma. Jag kommer att fortsätta följa henne och redan nästa månad på kennelträffen kommer jag att få träffa henne :-)

I övrigt så tar jag det lugnt. Magen är lugn för stunden och provresultatet är normala. Blir mer och mer övertygad om att det är stressrelaterat. Jag känner mig mindre stressad nu när jag bara har Rasmus. Han är så lugn och kräver inte så mycket. Vi ska börja träna agility snart. Åka till klubben när barnen är på förskolan och ha kul tillsammans. Det var så länge sedan nu vi tränade agility. Ska bli roligt :-)

Inga kommentarer: