fredag, juni 12, 2009

Efter solsken kommer regn

Ska det inte vara tvärtom? Först är det fint väder och härlig solsken. Jag gick långpromenad med R och tiken som vi är hundvakt åt över helgen. Man behövde inte ha jacka på sig. Det höll i sig ett tag. Jag hann ta på mig shorts och linne. Nu är det ösregn ute och mycket svalare. Hur fort kan vädret ändra sig egentligen?! Trist om det blir dåligt väder över helgen...

Fast V är nog glad över regnet för han fick nya regnkläder igår. De är orange-blåa och han tyckte direkt att han ser ut som en vägarbetare :-)

Igår startade min fiffiga V ett cykeltvätteri på våran framsida. Alla kvarterets ungar var här och tvättade sin cykel. Det var V och hans bästa vän som ägde firman. De hade t o m några anställda i firman :-D Fick min cykel tvättad, inte så dumt ;-)

Med block och penna i handen höll V reda på alla kunder :-)

Inga kommentarer: