måndag, oktober 19, 2009

En röst från det förflutna

Måndag 19/10
Då och då har man dessa härliga stunder när någon som betyder mycket för en plötsligt hör av sig efter lång tid. Igår ringde en god vän som bor kvar i samhället där vi bodde förut. Vi lärde känna varandra när vi gick i samma föräldragrupp med våra söner. Hennes son är född en dag tidigare än V. Sedan flyttade jag så plötsligt därifrån och hann knappt säga hejdå. Igår kände jag en stor saknad efter henne och mitt gamla hem. Vi har bara haft email och sms kontakt. Nu bestämde vi att även börja ringa samt höra av oss oftare. V och vännens son pratade med varandra igår :-) Jag och V ska försöka åka ner så snart det går. Saknar min vän och att bo nära henne! Tänk om man kunde ha alla som är viktiga för en nära sig... Alla mina vänner samt familjen är så utspridda :-( Nästa helg ska jag iallafall hälsa på hos en av dem. Ser fram emot det :-)

Helgen då? Fick en kram för att jag var hjälpsam i fredags :-) Fredag var en väldigt bra dag för mig. Trevligt sällskap på kvällen samt lördag fram till lunch. R gillade det väldigt mycket. Så kelig är han inte ens emot mig :-D

Om några timmar är det dags för möte med AF och F-kassan. Får se vad vi kommer fram till... Tror att jag åker en stund tidigare och äter sushi där. För att lugna nerverna ;-)

Inga kommentarer: