onsdag, oktober 07, 2009

Still the same

Fortfarande sjuk. Men det är egentligen inte så konstigt då jag måste upp, lämna/hämta barn, rasta hund. Vore så skönt att få ligga kvar i sängen. Igår såg jag på en film jag spelade in i helgen, som jag länge velat se. Spelade in fyra filmer samma kväll. Brukar göra det så att man har något att se på de helger det inte går något bra på tv :-) Gissa om jag blev sur när filmen plötsligt avbröts av nästa film jag spelat in :-( Jag kollade jättenoga så att alla timertider stämde och inga program krockade med varandra. Jag misstänkte att videoklockan var fel, men den visade rätt. Den där lilla gubben som bor i datorn och ställer till det flyttade tydligen tillfälligt till videon :-) Antar att han snart hoppar till mobilen som jag använder för att surfa med ;-) Den bärbara datorn har han ju redan tagit hand om.

En sak som gläder mig mitt i denna influensa är att alla krukväxter som jag planterade om i större krukor i söndags mår kanonbra. Vid tidigare omplanteringar har alla gett upp ganska snabbt :-D Hmm, tror nog att mina fingrar börjar se lite gröna ut :-) När jag är frisk ska jag plantera höstblommor och växter i utekrukorna som just nu är tomma. Det stör mig. Sen ska jag göra klart på altanen innan vintern kommer... Dessa planer som alltid misslyckas.

Nästa vecka börjar jag iallafall ÄNTLIGEN i terapi. Vecka 43 får jag kallelse till möte med f-kassan o AF. Så snart kör det igång. Bara jag lyckas hålla mig frisk... Och jag måste ringa läkaren idag för ny tid. Alla dessa måsten :-/ Fast när jag ser på mina fina krukväxter blir jag glad :-) Självklart blir jag glad när jag ser på mina barn också (då de är på bra humör) :-)

Snart ska jag lämna N på dagis och slipper dessa Teletubbies :-D Häromdagen satt jag och ritade alla figurer + de från drömmarnas trädgård också. Så man har väl blivit lite skadad ;-)

Inga kommentarer: